I väntan på min tjugofjärde födelsedag

Idag kom jag på ett riktigt bra och väldigt nördigt skämt. Tyvärr så kan skämtet endast utnyttjas den dagen man själv, eller någon kompis för den delen, fyller 24. Men i alla fall, jag skriver upp det här i hopp om att komma ihåg det om fyra år.
Och nu till grejen med det hela.
Istället för att skriva 'Tobias 24!' så byter man ut utropstecknet mot den matematiska operatorn för fakultet, som även den är ett utropstecken! Således kan man alltså skriva 'Tobias 4!' istället. Hur kul som helst.
Det hela fungerar ju också med 3! när man fyller sex och 5! om man mot förmodan skulle fylla 120. Men jag tror vi alla kan enas om att det är roligast när man fyller 24.
Och om nu detta flög så högt över ditt huvud att du inte ens kända en liten bris av denna geniala projektil, läs här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0