Julklappsspelet

Jag har ett problem. I födelsedags- och juletider som dessa händer det inte sällan att någon frågar vad jag önskar mig. Allt som oftast vet jag faktiskt exakt vad svaret på frågan är men jag vägrar säga det. Att säga vad man vill ha och sedan få det förstör ju hela grejen! Så fort jag yttrar ett ord om vad jag önskar mig så känns det som om jag helt plötsligt inte vill ha t.ex det där grymma spelet jag går och suktar efter. Det är ju så mycket roligare att bli överraskad, för den som ger också. Samtidigt kan det faktiskt vara svårt att veta vad någon vill ha men man får helt enkelt vara lite uppmärksam och älska utmaningen. Det är ju lite av ett spel mellan den som ger och den som får, ett roligt spel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0