Konversation vid rödlyset

Konversation mellan mig och Lino vi rödlyset på väg hem från skolan:

Jag
: Äntligen har jag fått upp den igen!

Lino: Är det så? Hur gjorde du?

Jag: Nämen du vet imorse så var det så kallt att jag inte fick upp den, men jag värmde den med varmvatten och smörjde in den lite.

Lino: Ah, smart. Så allt funkar som det ska nu?

Jag: Nja... Nu kan jag inte få ner den istället, lite jobbigt är det, nästan så man blir svettig.

Lino: Låter drygt.

Jag: Ja. Men det fungerar i alla fall bättre nu än när jag inte fick upp den överhuvdtaget, då var det så jävla pinsamt. Man jobbade liksom som fan men kom alltid sent, det gick så jävla sakta.

Lino: Men nu går det fortare?

Jag: Ja, absolut.


Mina växlar på cykeln hade fryst och det gick inte att växla, tro inget annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0