Den svenska musikscenen för döva är väldigt outforskad

Läser på vlt.se att Västeråsrapparen Fredrik "Osten" Engström släpper en musikvideo som även döva kan uppskatta. Videon visar nämligen en person som framför hela texten på teckenspråk.

Fint.

Men.

Varför inte då ta steget längre och skriva en hel låt endast på teckenspråk? Eller varför inte ett helt album? Kan man bara teckenspråk i kombination med en förmåga att skriva bra texter är man ju hemma! Inget beat eller musik behövs!

Den svenska musikscenen för döva är väldigt outforskad. Man skulle rent av kunna kalla den för en guldgruva!

Jag kan se framför mig hur jag på scenen vid någon av Sveriges största festivaler framför min senaste teckenspråk-hit för en döv och upphetsad publik.

Måste bara lära mig teckenspråk först...

Om nu någon döv person skulle leta sig till min blogg får jag väl hoppas på att han är blind också.

Nej fy fan vad elak jag är. Ska sluta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0