En idé

Jag har fått en idé. Den började ungefär så här:
Gymma är bra. Musik är bra. Att lyssna på musik när man gymmar är bra. Musiken på gym är dålig.

Att de flesta som gymmar gör det med mp3-spelare ser jag som ett bevis på att musiken i gymmets högtalare är dålig. Inte precis dålig som i objektivt dålig, men dålig som i att det är omöjligt att alla ska få höra vad de tycker är bra. Och att gymma med mp3-spelaren uppskruvad på högsta volymen är ju inte heller bra. Inte bra för hörslen och ganska osocialt, speciellt om man är ett gäng kompisar som gymmar tillsammans.

Men jag fick som sagt en idé och den ser ut ungefär så här:
Varje medlem på gymmet får göra en spelningslista, på t.ex. fem låtar, som läggs till i en stor lista för samtiliga medlemmar. När du sedan kommer till gymmet och drar ditt gymkort kommer dina fem låtar att flyttas från den stora listan till den aktuella spelningslista. Om det är lite folk så är det stor chans att någon av dina låtar spelas, är det mycket folk så är det en mindre chans. Men det kommer hela tiden finnas någon som gillar musiken som spelas. Låtarna som läggs till i spelningslistan ligger sedan där i en och en halv timme eller liknande. Alternativt att man även drar kortet på vägen ut för att ta bort låtarna. Sin egen spelningslista sköter man självklart hemifrån över internet där man kan ta bort och lägga till låtar lite som man vill. Regler, som t.ex. hur lång en låt får vara, är såklart också bra att ha.

Detta är som sagt bara en idé, men varför inte utnyttja tekniken när den finns.

Kommentarer
Postat av: Isac

Om detta var facebook så skulle jag trycka på knappen Gilla...

Bra idé, känns tyvärr lite svårt att genomföra skulle jag tro. Med copyright, och säkert dyrt med byte av kort och datasystem etc..

Bra idé dock..



Gilla

2009-03-22 @ 02:16:58
URL: http://musicgetsmegoing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0