Vatten vs. mjölk

Efter att ha varit och storhandlat på Ica Maxi sitter jag hemma och äter på lite falukorv och pasta. Jag dricker också lite mjölk. Sjävklart slås jag då av frågan om en människa skulle överleva längst på bara vatten eller bara mjölk. Jag kommer snabbt fram till att mjölk ju innehåller både proteiner och fetter men samtidigt så består ju människokroppen till stor del av vatten. Dessutom så är det ju ett problem att man hela tiden måste skaffa ny mjölk, om man nu lever länge nog så att den hinner gå ut. Men mjölken ger ändå mer energi och smakar dessutom girafflängder (längre än hästlängder) mycket godare än vatten. Samtidigt som jag tuggar i mig den andra halvan av den näst sista korven har jag tänkt klart, svaret på frågan måste vara mjölk. Man då, från ingenstans, uttalar sig en annan man i köket. Han påstår att man kan bli sjuk av att dricka för mycket mjölk, bakterierna i magen kan antagligen inte bryta ner hur mycket mjölksocker som helst. Han har nog rätt, så jag tuggar sakta på den fösta halvan av den sista korven och funderar vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0