Studenten eller mikrovågsugnen?

Vad kom först? Det är frågan.

Jag har svårt att tänka mig hur studenter skulle överleva utan mikrovågsungnar. Man kan ju inte äta kall mat varje dag och man har ju knappast råd med att köpa färdig mat varje dag heller. Men samtidigt så inser jag ju självfallet att det krävs en färdig student för att överhuvudtaget uppfinna mikrovågsugnen. Alltså, stundenten kan inte överleva utan mikrovågsugnen och mikrovågsugnen kan inte finnas utan en färdig student. 
Detta resonemang ledar oss då till två möjliga bakgrunder till utvecklingen av mikrovågsugnen.

1. En liten stöddig student från Stockholm med stenrika föräldrar tar sig som förste man igenom sin ingenjörsutbildning. Tack vare att pappa betalar varenda jävla lunch varenda jävla dag är det möjligt för denna skitunge att snart bli den ingenjör som uppfinner mikrovågsugnen. Självklart uppfinner han den för egen vinning men ger tillslut upp patenten till stora summor pengar.

2. En trevlig och tillmötesgående men fattig student från Uppsala bestämmer sig för att klara av sin ingenjörsutbildning om han så måste äta kall mat varenda dag. Han kämpar heroiskt i fem år och lyckas tillslut nå sitt mål. Hans första projekt som färdig ingenjör blir att göra livet för de studenter som vill gå i hans fotspår lättare. Han uppfinner mikrovågsugnen och skickar genast några prototyper till Uppsala universitet.

Jag väljer att tro på det senare alternativet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0