Att skita åt rätt håll

Nästa vecka är den här. Den fruktade sista veckan då tre kurser ska tentas av innan sommarlovet. Och som om inte det vore nog så har man såklart lyckats dra på sig en omtenta som ska göras veckan efter. Men jag och mina mannar ger inte upp! Dag ut och dag in sitter vi i ett litet grupprum och gnuggar våra knölar tillsammans. Då och då avbryts vi av att någon kommer in och klagar på den illaluktande stanken, men vi rubbas inte. Vi är de som är lite smartare än alla andra (detta kan möjligtvis diskuteras), och det vet vi (detta kan dock inte diskuteras). Vi är fyra mannar med ett mål i sikte - Att lägga skiten bakom oss.


Måndag: Sannolikhet och statestik - Ett enda stort frågetecken. Är det någon tenta jag missar på så är det denna. Här finns en del att jobba på under kommande helg.

Onsdag: Beräkningsvetenskap - Skaplig koll. Verkar inte krävas allt för mycket för en trea så det är fullt möjligt.

Fredag: Envariabelanalys - Den tyngsta kursen, men en hel del plugg har ägnats åt denna så med lite tur och en bra dag kan det gå. Har dessutom lite tid kvar att plugga då den är på fredagen.

Onsdag: Ekologi - Omtenta på halva ekologi-kursen. Är lagd åt sida för tillfället då det finns gott om tid efter envariabeln.


Jag tippar 3 av 4. Och då är jag optimistisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0