När kurslitteraturen inte längre hemsöker oss

Senast jag läste en bok var under jullovet. Har inte hunnit med att läsa något nu under terminen (läs: har inte orkat) men under sommarlovet hade jag tänkt att göra slag i saken och lägga ett antal böcker bakom mig. Med på listan över kandidater finns just nu:

A Prayer For Owen Meany av John Irwing - eftersom en mycket bra låt vid namn Goodbye Sky Harbor är inspirerad av boken.
Neuromancer av William Gibson - eftersom en klasskamrat som gillar ungefär samma böcker som mig tipsade om den.
1984 av George Orwell - eftersom det är lite utav en klassiker och jag gillar att läsa dystopier.

Fler tips är välkommna.

Boken jag läste i vintras heter förresten Ender's Game. Den var otroligt bra och förmodligen en av de bästa böckerna jag läst. Så läs den du också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0