Valborg i Uppsala

Valborg i Uppsala var riktigt najs. Det hela började med en frukost runt halv nio i ekonomikumparken tillsammans med en drös klasskamrater. Vi drack champagne, åt tårta, kex och pannkakor. Mycket bra väder och väldigt trevligt. Najs, med andra ord (med annat ord?). Där satt vi och hade det trevligt fram till lunch. Då drog vi istället in till Lino för att steka (och äta) hamburgare. Efter att ha fått lite mat i magen och showat för en grupp tjejer utanför föstret bar det av mot Värmlands nation och den traditionsenliga champagne-galoppen. Tillsammans beställde jag, Manne och Lino in nio flaskor champagne. 3/4 av varje flaska sprutade vi på varandra men det var det värt, en flaska gick på en hundring. Efter detta spektakel var man väldigt kladdig på kroppen och det sved en del i ögonen. Hemma igen för att duscha märker jag att våran toalett i lägenheten blivit en toalett för allmänheten. De flesta som kom upp kände i och för sig någon som kände någon annan som kände mig eller Eric, så det var lugnt. Efter duschen hängde jag kvar ett tag i lägenheten med diverse personer i väntan på de inkommande polarna från Västerås. De dök upp runt sex, ungefär samtidigt som lägenheten blir invaderad av ett tio-tal studenter från Linköping. Men läget verkade vara under kontroll så jag tog med grabbarna från V-ås ner på stan för en pizza. Efter matbiten drar vi vidare mot en grillfest som mina klasskamrater ordnat på Rackarberget. När vi kommer dit är det inte så många kvar men jag hänger kvar där ett tag samtidigt som V-åsarna försvinner spårlöst. Efter ett tag bestämmer jag mig för att leta reda på dem och hittar dem i någon studentkorridor inte allt för långt bort. Ett antal korridorer senare och klockan börjar närma sig fem. Dags att dra hem och sova.

Bilder från frukosten:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0