20

På måndag fyller jag tjugo. Men vad betyder det egentligen att fylla tjugo? Inte så mycket, egentligen. Det är ju bara ytterligare ett varv som den här gången råkar bli jämnt till antalet. Men det är ju ändå lite tråkigt att se på saken på det sättet. Samtidigt är det faktiskt svårt att inte tänka till lite extra när den första siffran i antalet är så främmande att det känns som att man aldrig sett den tidigare. Så nu ska jag nog ta och tänka till lite extra i alla fall, vi får se vart det landar.

På måndag har jag alltså stått stadigt på den här planeten under de tjugo senaste varven runt solen. Det är många som stått brevid mig, vissa längre än andra. Jag tänker på alla människor som jag lärt känna och delat upplevelser med. Även om vissa idag endast existerar som minnen från barndomen så är alla viktiga, på sitt sätt. Allihopa finns på något sätt lagrade som ett minne i min lilla hjärna, och det tackar jag för. Det är lite som en souvenir från mina första tjugo år här på Jorden. Något som jag kan ta fram och titta på när jag har tråkigt. Men man får inte titta för länge. En liten stund så där ibland går bra men sen gäller det att vända blicken i motsatt riktning igen. Bakåt är bra men framåt är ännu bättre. Livet har fått en bra start men jag har förhoppningar om att det kommer att bli ännu bättre. Det finns ju fortfarande många upplevelser att uppleva och många människor att snurra med.

Ja, det var väl typ där det landade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0