So long, and thanks for all the fish

Lagerbäck avgår. Bra. Han har gjort det bra med svenska landslaget men det är dags för något nytt. Nya spelare, ny tränare. Jag känner mig inte så insatt i vem som passar bäst som Lasses efterträdare men jag tänker ändå säga några saker. För det första så är det oerhört många som vill se Svennis ta över. Nja... Visst, Svennis har haft några fantastiska framgångar under sin karriär, men det var länge sedan nu. Hans syn på fotboll är minst lika konservativ som Lagerbäcks och han tycks lyckas bättre med klubblag än landslag. Roland Andersson skulle i stort sätt bli mer av samma sak. Hasse Backe har väl aldrig gjort något bra? Jag menar sparkad efter fyra matcher med Panathinaikos säger väl det mesta. Nej, jag säger Jörgen Lennartsson. Sättet som U-21 landslaget spelade på i sommras är precis så som man måste spela när man som Sverige inte har världsstjärnor på varje position. Man måste våga. Man måste våga tro på sig själv och man måste våga spela aggressivt.

Jag är som sagt inte så insatt men att förbundet gav Lennartsson förtroendet att ta hand om Sveriges största talanger måste ju betyda något. Jag både tror och hoppas att valet blir Lennartsson men kanske finns det någon där ute som passar ännu bättre. Det där har förhoppningsvis förbundet bättre koll på än mig.

Nu hoppas jag i alla fall att Lagerbäck får fina hyllningar på Råsunda på onsdag. Det är han värd.

So long, and thanks for all the fish.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hardy Nilsson

2009-10-12 @ 00:42:52
Postat av: tobias

2009-10-12 @ 16:55:26
Postat av: tobias

eller varför inte Tomas Bodström?

2009-10-12 @ 16:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0