"Eating snowflakes with plastic forks"

Idag snöade det här i Uppsala. Kom en del imorse när jag var på väg till skolan för att skriva tenta i akvatiskt miljöanalys. Just vägen var inte så lång då vi skrev i ekonomikum, som ligger ungefär 50 meter från mitt hus. Tentan var något svårare än väntat. Kan nog ha klarat den ändå, även om jag gjorde några helt idiotiska misstag. Är det inte konstigt att man alltid blir IQ-befriad i samma sekund som man går in i en tentasal? Jaja, det är väl bara att hoppas på det bästa som vanligt.

Efter tentan skrevs en inlämningsuppgift i Mekanik hemma hos Lino. Vägen dit var heller inte speciellt lång. Lino bor ungefär 50 meter från ekonomikum. Sen om någon undrar så var uppgiften att räkna ut rörelseenergin hos en satellit i elliptisk bana runt jorden, i tre olika punkter. Ett ganska trivialt problem, skulle det visa sig, om man innehar vissa elementära kunskaper om skalär- och vektorprodukt.

Senare på kvällen bar det av till ICA Maxi. Där innhandlade jag och Eric föda för 900 kr. Som tur var hade vi diverse rabatter och en del pant så det hela landade istället på 800 kr. När vi kommer hem igen visar det sig att Sverige leder med 3-0 mot Albanien i paus. Matchen slutar tillslut 4-1 och det känns som att det gav visst hopp om framtiden. Matchen mellan ICA Maxi-varorna och kylskåpet/frysen är däremot en helt annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0