Tentatider

På måndag ska både jag och Eric skriva tenta i flervariabelanalys, ni vet trippelintegraler och sånt. De senaste dagarna har vi pluggat en hel del, han med sina klasskamrater och jag med mina. Här kommer en lite skildring av hur det sett ut.

I torsdags var jag i skolan klockan åtta. Jag var hemma klockan halv sju ungefär. Eric var också i skolan klockan åtta. Han var hemma halv tolv, på natten. Jag vet inte riktigt hur han gjorde men han sa att en matlåda och en termos kaffe räckte fint. Så igår, fredag, tänkte jag att kan han så kan jag också. Började återigen klockan åtta. Åt lunch på skolans restaurang Rullan så jag kunde spara matlådan till kvällen. Trots kvällsmat var jag helt slut och gav upp klockan halv åtta, koncentrationen var inte längre på topp. Eric var inte hemma när jag kom hem. Han kom hem halv elva den här gången. Han började i och för sig lite senare än mig den morgonen men fortfarande, hur är det möjligt? Idag, lördag, drog jag, Eric också, till skolan klockan elva. Jag åt fryst lasagne från Ica till lunchen, vi fyllde på med hemkörd (skolkörd?) pizza runt klockan sju. Klockan nio var krafterna slut och 1+1 blev 1. Dags att dra hem. Men gissa vad. Nu är klockan halv elva och Eric är inte hemma än. Hmmm... Man kanske skulle börja dricka kaffe.

Annars måste jag säga att Ångströmslaboratoriet är en väldigt mysig plats under tentatider. När vi gick hem idag var det fortfarande studenter överallt, hälften gäspandes, hälften skrattandes och hälften med huvudet i boken. I grupprummen skymtar man bord som inte längre syns på grund av böcker, papper, termosar, tomma pizzakartonger och 10-pack med Gorbys. Man ska vara glad om man hittar ett bord som inte är upptaget, klockan nio på en lördag. Det är stunder som dessa man minns.

Jag vet att det blev fel där uppe, men som sagt, 1+1=1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0