Förbluffande natur - inledning/bakgrund

I trean på gymnasiet gör alla ett projektarbete. Jag fick för mig att jag skulle skriva en tidning med artiklar som alla berättar om otroliga saker i naturen. Tack vare det fantastiska fenomenet kallat internet hittade jag en hel del intressant att skriva om och det hela slutade med en läsvärd tidning åt läsaren och ett mvg åt mig. Men just läsare var det dåligt med, jag kan tänka mig att det är ungefär jag och min handledare som läst tidning. Det vill jag ändra på. Och vad passar då bättre än att göra en liten bloggserie av det hela. Jag tycker nämligen att det här är lite, lite för bra grejjer för att gå så obemärkt förbi. Skrev jag det hela idag skulle det kanske bli lite annorlunda men jag tänker inte gå in och ändra någonting, det får vara som det är. Jag tänker mig att jag lägger upp en artikel i veckan ungefär. Om det blir uppskattat kan jag tänka mig att fylla på med nya artiklar när det gamla materialet är slut.

Precis som tidningen så väljer jag att kalla bloggserien för Förbluffande natur. Jag kommer antingen publicera texten direkt i bloggen eller bara lägga upp en Pdf-fil, vi får se hur mycket plats det tar. Den första artikeln dyker antagligen upp om ett par dagar, kanske redan imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0