Inga svin här inte!

10 dagar med en kroppstemperatur kring 40 grader Celsius (313,15 grader Kelvin) är inte alls så roligt som man kanske skulle kunna tro. Och inte får man något för det heller. Här har man gått och hoppats på att det är svininfluensan man har, men ett par prover hos läkaren visar att så är inte fallet. Orden räcker inte till för att beskriva min besvikelse.

Nu är jag tillbaka i skolan och ni skulle se besvikelsen i ögonen på folk som frågar mig om det var svininfluensan jag hade. Deras besvikelse blir sedan stora spadtag som skyfflas upp på min egen hög av besvikelse. Det är svårt att släppa men i slutändan får man väl acceptera att sånt är livet, man kan inte få allt.

Sen var det det här med skolan, två veckor har jag missat. Det märks. Som tur är har man i alla fall kompisar som kan lära en det de själva snappat upp. Det kanske inte alltid är så mycket men man tar vad man får. Sen har jag ju faktiskt en vecka på mig innan första tentan, och sen en vecka till innan de två sista. Det kan gå, kanske. Men just nu är jag mest besviken på att jag inte haft svininfluensa och orkar inte tänka på skolan. Kanske skulle jag ta och trösta mig själv med att sätta på Fifa 10 och leda Hamburg och Markus Berg mot ytterligare vinster i Bundesliga.

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Ja, det är sååååå synd om dit Tobias! När du ändå var så sjuk, så hade det väl för guds skull lika gärna kunnat få vara i svininfluensan. Frågan kvarstår dock.....vad var det för slags sjukdom du hade? Det är ju inte helt omöjligt att det var Galna Kosjukan eller kanske t o m Fågelinfluensan. Så ge inte uppp hoppet!! ;) Kram Z

2009-10-08 @ 07:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0