Hysteriskt roligt, men ack så knapert

Så här är det, jag och mina buddies i Uppsala har länge planerat en resa till Åre och för ett par dagar sedan slog vi slag i saken och drog iväg en bokning. En bokning till Val Thorens i franska alperna. Ja, någonstans på vägen ändrades målet för resan. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men det hände i alla fall. Så i januari sätter vi oss på bussen och drar ner mot Frankrike och Val Thorens. Inte illa. Inte alls illa, faktiskt. Bussen ner till Val Thorens har jag dessutom satt mig på en gång tidigare, för snart tre år sedan. Kanske lite tråkigt att man inte får åka till något nytt ställe den här gången, men samtidigt så vet jag ju nu hur grymt jävla roligt vi kommer ha. Men jag vet också att det kommer att kosta en hel del pengar. Pengar som jag inte har, för tillfället. Så om det är någon som känner sig manad att skänka en slant, eller varför inte två, så säg bara till. Mitt kontonummer finns till för generösa människor som ni. Nej men det löser sig nog, även om det blir knapert.

För övrigt så fick Barack Obama Nobels fredspris. Hur tänker norrmännen egentligen? Jag menar bara för att man har varit USA:s president i snart ett år utan att starta ett krig ska man väl inte få ett fredspris? Det är ju som att jag skulle få ett pris för att jag inte våldtagit någon. Man kanske borde vänta tills Obama åtminstonde avslutat de två krig han redan är inblandad i innan man ger honom ett pris för att upprätthålla världsfreden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0