Poker, FIFA, hockey och flöten

Orutinerad pokerspelare som man är lyckades man ändå klara sig riktigt bra under lördagens pokerkväll. Vi spelade två omgångar. Jag kom två, av fem spelare, båda gångerna. Hyfsat bra ändå. Gick back något ekonomiskt, men det kunde ju varit värre.

Efter pokern hade vi tänkt dra ner till Velvet, men fastnade istället hemma framför Barcelona-At. Madrid på Tv4Sport. Och vilken match det blev, vi valde nog rätt. Kunde i och för sig dragit ner efteråt, men då var jag alldeles för trött. Plus att Eric bad om att få stryk i FIFA, fotbollsspel för dig som är helt bakom flötet. Jag vann 5 av 5 matcher. Idag satt han sig och tränade själv, behöver jag säga mer?

Imorgon, måndag, spelar VIK mot Almtuna här i Uppsala. Hockeyallsvenskan, för dig som nu är så långt bakom flötet att du inte ens kan se flötet längre. Jag kommer stå på läktaren när VIK förhoppningsvis tar hem säsongens första seger.

Nu blev jag för övrigt lite fundersam. Bakom flötet? Vad menas med det egentligen? Är det ytterligare ett sånt där uttryck som "makes no sense"? Ungefär som "summan av kardemumman"? Eller är det så att man helt enkelt inte får napp, grepp, om något för att man befinner sig "bakom flötet"? Hmm... Så skulle det kunna vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0