Feberdrömmar

Allt kallt blir kallare. Allt hårt blir mycket hårdare. Jag ligger i sängen med kläderna på. Det gör ont i mesta delen av kroppen och mina fötter vill inte sluta röra på sig. Jag tror jag har feber.

Kanske borde jag anat redan igår natt vad som var på gång. Jag drömde nämligen att jag tog en rymdfärja till Venus och åkte skidor, på Venus alltså. Kanske inte många som vet det men det finns många vita toppar med utomordentligt fin snö där.

Från Venus hade man dessutom en magnefik utsikt över våran egen planet. Rekommenderas varmt.

Nu ska jag nog gå och lägga mig igen. Och vem vet var man hamnar denna gång, kanske i ett svart hål med swimmingpool någonstans i centrum av Andromedagalaxen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0