Inför morgondagens pubrunda

Imorgon, onsdag, är det pubrunda med hela W-programmet. Pubrundorna i Uppsala går ut på att man går runt till alla nationer i stan och tar en öl på varje ställe. Lyckas man med att fullfölja denna ärofyllda bravad har man just druckit 13-14 öl. Ganska många, med andra ord.

Imorgon är det dock så olyckligt att det till viss del krockar med Zlatans återkomst till San Siro. Vilket man absolut inte kan missa. Så vad gör man? Svaret på denna tillsynnes olösliga fråga stavas förhoppningsvis Värmlands nation. Det går nämligen rykten om att de kommer att visa matchen där. Och eftersom Värmlands är ett av kvällens många stopp så kan man ju stanna lite extra där och glo på fotbollen. Stannar man hela matchen så missar man ju en hel del stopp, men det får man helt enkelt ta igen med ett antal öl till matchen. Jag är glad för att jag får se fotbollen och jag är glad för att jag får dricka öl. Kan inte bli så mycket bättre.

Om vi nu skulle ta och se till de ekonomiska aspekterna med att gå en pubrunda så kan jag väl säga så här; Det är klart att det kostar en del att gå en pubrunda, men man ska komma ihåg att en öl på nationerna går på mellan 25 och 30 kronor. Skulle man alltså dricka 10 öl kan vi efter nogrann uträkning och en del kunskap om medelvärden säga att kalaset landar på 275 kr. Inte så farligt.

Temat för kvällen är för övrigt Madagaskar. Några förslag? Vad klär man ut sig till? Eller ska jag bara gå i min Barca tröja? Hmm...

Har annars funderat på att göra något kul av det här. Typ skriva "Shut down EVERYTHING!" på en vit t-shirt. Men det är nog få som vet vad det handlar om, så det kanske inte blir så kul. Men jag tycker i alla fall att det skulle vara sjukt roligt att gå omkring och skrika "Shut Down EVERYTHING!" hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0