En jämn och rolig tennismatch

Var och spelade tennis idag. Gunnar stod på andra sidan nätet. Vi fick betala 190 kr för en timmes spel. Väldigt dyrt med andra ord. Men det var i alla fall väldigt roligt och det kommer nog bli fler matcher fram över. Men då blir det nog till att spela antingen tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Det blir billigare då. Man kan säkert komma ner en femtiolapp om man väljer lite mer udda tider. Fortfarande väldigt dyrt dock, tycker jag.

Här kommer i alla fall ett ohyggligt spännande matchreferat.

Det började lite trögt för min del. Jag tänkte att jag skulle börja med att känna lite på min motståndare. Slå enkelt och säkert tills han missar, men han missade inte. Han var väldigt säker med bollen och snart stod det 2-0 till honom i första set. Då var det helt enkelt dags att gå för de lite svårare slagen, trycka på lite extra. Och visst, snart stod det istället 4-2 till mig. Men till ingen nytta. Jag slappnade möjligt av lite grann och ställningen var plötsligt 4-4. Det fortsatte väldigt jämt, men vid ställningen 6-5 till mig hade jag lyckats vaska fram två setbollar i egen serve. Tyvärr så sviktade serven i detta viktiga läge och efter två ganska dåliga andra-servar var vi istället framme i tiebreak. Ett tiebreak som blev väldigt jämt. Trots att mina servereturer var helt värdelösa lyckades jag hänga i ett tag, men det räckte inte hela vägen och Gunnar tog hem setet med 7-6 (7-5).

Första gamet i andra set servade jag hem blankt och setet forstatte väldigt bra för min del. Bättre fotarbete ledde till bättre servereturer och bättre spel. Vid ställningen 4-1 till mig var våran timme slut och det var till att cykla hem. Men det var en bra match som ibland bjöd på några riktigt fina, nästan vackra, bollar.

Det kommer säkerligen bli flera matcher framöver. Och kanske, kanske, har vi ett blogginlägg vid namn "En episk och enastående tennismatch" att se fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0