Om Last.fm och de oändliga listorna

Last.fm är en av de smartaste grejerna människan har uppfunnit. Sajten ligger där uppe bland hjulet, gymhandskar och friscomålet. Alla slåss dem om den hedersvärda utmärkelsen "mänsklighetens finaste stund".

Jag har länge haft en dröm om att precis allting man gör lagras i former av listor och liknande i hjärna. Tänk vad bra det skulle vara om man bara kunde säga direkt hur många köttbullar man har ätit genom hela livet, vilken bokstav man använt sig mest utav, vilken gata man tagit flest steg på, hur många mil man har cyklat, hur många slag hjärtat slagit. Ja, ni fattar.

Last.fm tar det första klivet till att förverkliga denna dröm.

Men missförstå mig inte nu; jag vill inte att något företag som exempelvis Google ska ha tillgång till information om hur många köttbullar jag ätit genom livet. Listorna ska bara finnas i min hjärna. Och jag ska själv kunna välja om jag vill dela dem med någon eller inte. Till exempel så skulle jag mer än gärna dela med mig av vilken musik jag lyssnat på under det senaste året.

Och det är där Last.fm kommer in i bilden. Tack vare Last.fm kommer här en cool bild av vilken musik jag lyssnat mest på under det senaste året.

Modest Mouse Built to Spill The National Frightened Rabbit The Gaslight Anthem Hästpojken Band of Horses Muse Manchester Orchestra Arcade Fire Bruce Springsteen The Pains of Being Pure at Heart Brand New Dinosaur Jr. Lars Winnerbäck Jimmy Eat World Neutral Milk Hotel Death Cab for Cutie Bright Eyes Pedro the Lion At the Drive-In Håkan Hellström Bon Iver Mew Thrice And So I Watch You From Afar Right Away, Great Captain! Broken Records The Killers Radiohead The Flaming Lips Green Day Iron & Wine Grizzly Bear Animal Collective Weezer Glasvegas The Knife The Smiths Foo Fighters The Radio Dept. The Strokes Deportees The Appleseed Cast Kent Broder Daniel M83 Fleet Foxes Phoenix The xx

Kommentarer
Postat av: Pappa

varför Kent???

2010-04-19 @ 19:17:22
Postat av: tobias

därför att det finns några bra låtar på deras senaste och för att mannen i den vita hatten är en bra låt. typ.

2010-04-19 @ 19:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0