Stackars barn, men snart blir det varmt

Nu är det personligt.

Jag har alltid gillat den friska och kyliga vintern. Kyla innebär snö som innebär skidåkning. Kyla innebär också is som innebär bandy. Jag har bara åkt skidor en vecka sedan årsskiftet, bara spelat bandy fyra gånger. Ser därför inga problem med att vintern stannar kvar ytterligare en månad. Samtidigt så finns det folk som skriker om att "snöhelvetet" bara ska försvinna. Jag kan till viss mån förstå dessa människor, men tycker samtidigt det är tråkigt att de inte istället utnyttjar allt som vintern har att erbjuda.

Idag raserades dock hela min uppfattning om den bistra mörka skitvintern.



Som ni kan se från bilden så har tummen på min högra vante börjat ge vika. Jag har inte alls någon lust att köpa nya vantar. Jag tänker inte köpa nya vantar. Med andra ord så får min högra tumme ett helvete om inte våren kommer snart. Nu är det personligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0