När kommer knocken?



Bokningarna till sommarens Peace and Love rasar in med en helvetes fart. Det inrasande raset består till största del av "halvbra" band. Som vanligt verkar P&L satsa på kvantitet före kvalitet. Det enda som riktigt sticker ut i mina ögon är Mew, Kent och Hästpojken. Mew är ju ett stort plus men det räcker inte riktigt för att jag ska slänga 1500 kr på ett borlängebesök. Nej, om jag ska hamna på P&L i sommar måste de nog boka bättre än Way Out West, och det lär de inte göra.

Bokningarna till sommarens Way Out West kryper in som en sengångare på kopiösa mängder morfin. Sex bokningar har man mäktat med än så länge (P&L har över 60 st). Bland dessa sex bokningar hittar vi bland annat Pavement och Cymbals Eat Guitars. Bra grejer! Det krävs förstås mer bra grjer för att man ska vilja sätta sig på tåget till Göteborg i sommar. Men här finns det till skillnad från P&L förhoppningar om att något riktigt fint ska dyka upp, med tanke på vad WOW bokat tidigare år. Frågan är bara hur länge vi måste vänta. En sak som är säker är i alla fall att om WOW lägger upp Modest Mouse, Arcade Fire och Built To Spill på bordet så blir det inget festivalbesök för min del. Dessa tre mastodonter skulle orsaka död av ren och skär iver...

Hultsfred? Vad är det?

Med andra ord.

I ringen står P&L och matar halvtaskiga slag mot ett näst intill obekymrat WOW. Hur många slag tar WOW emot innan knocken kommer?

Kommentarer
Postat av: systra din!

Här har du lite mer argument:



På peace and love får man uppleva ett lite mer "festival-liv" med det hela att bo i tält och träffa massa nya männsikor. sen är det upp till dig om du ser det som en fördel eller inte (det är en fördel).

Peace är också mer "utvecklat" när det gäller mat och så på festivalområdet, bättre organiserat!

Sen, en nackdel (kanske inte för dig men för mig, haha) är att ungefär två tredjedelar av västerås ungdomar kommer vara där och att många band man vill se krockar, just för att de har så många bokningar.



Största fördelen med way out west är att du sover bättre när du inte campar (big surprise!) och även att artisterna brukar vara kanske liiite bättre.



But also; keep arvika in mind! babyshambles, shout out louds, kent och teddybears... jag själv har redan sett två av dem och båda var awesomesauce som du skulle ha sagt!



Det var nog allt jag hade att säga! Ha ett trevligt festival-besök, bror!

2010-02-11 @ 21:39:53
Postat av: bror till systra din!

Kul att du delar med dig av dina erfarenheter (faktiskt)! Men i slutändan handlar det bara om bokningar, och att få någon annan att följa med såklart.

2010-02-11 @ 22:02:51
Postat av: bror till systra dins syster.. eller något

haha "(faktiskt)".. jaja okej, jag förstår dig, ville bara hjälpa!

2010-02-11 @ 22:12:04
Postat av: Vän till Darling

Är det rätt band kan jag hänga på, den ena eller andra...

2010-02-14 @ 19:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0