Fastfrusen

Exkursion i miljörätt. En promenad från SLU till Studenternas och en snubbe som berättar om miljörätt-saker på vägen. Jag och Manne bestämde oss för att snöra på oss löparskorna och springa ut till exkursionsstarten. Då slipper man ju gå med cykeln tillbaka. Det blev väl cirka 3 kilometers löpning för att sedan gå tillbaka samma väg tillsammans med exkursionsgruppen och den där snubben. Det dumma var dock att promenaden tillbaka tog närmare tre timmar, detta i över tio minusgrader och i svettiga underställ. Följden var alltså att vi frös, och det ganska mycket. Jag hade i alla fall en ryggsäck med mig där jag lagt jackan medans vi sprang, Manne hade ingen jacka. För en stund funderade vi båda på att bara springa hem och skita i resten. Men problemet var att varje gång den där snubben skulle stanna och berätta om något i omgivningen (typ vattenskyddsområden och liknande) så gjorde han det på ett så inspirerande sätt att vi omöjligt kunde slita oss. När han pratade stod vi som fastfrusna i marken (pun intended!). Jag har länge undrat varför jag valt att plugga just miljö- och vattenteknink, den där snubben gav mig en hel del svar på den frågan.

Kommentarer
Postat av: Mor

Vem kan det vara som är sjuk om nån dag..?????

2010-02-11 @ 22:09:44
Postat av: Son

Den där snubben? Nej men det är mycket möjligt, bara att vänta och se.

2010-02-11 @ 22:13:23
Postat av: Mor

Kul..

2010-02-15 @ 20:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0