Pengar minus pengar är fortfarnade lika med pengar

Pengar på kontot igen, en hel del dessutom. 12000 svenska kronor trillade det in från CSN redan i fredags. En del brändes på en Hoffmaestro-konsert följt av utgång på BJ (Birger Jarl) i lördags. En annan del brändes på betalningen av en kryssning till Helsingfors som äger rum nästa helg. Båda brända delar var förhållandevis små.

Kryssningen fick jag egentligen inte ens åka på, detta på grund av min ringa ålder, men ett telefonsamtal löste det problemet. Ett tiotal klasskamrater agerar målsman åt lilla mig, eller nåt åt det hållet. Eller är det kanske åt andra hållet? Kanske både och? Lite fram och tillbaka, ungefär som tennis. När vi ändå är inne på tennis så kan jag ju säga att det suger att inte ha Eurosport i Austrailen Open tider som dessa. Det suger nästan lika hårt som den där övergången till tennis gjorde.

Ikväll kan jag tipsa om Fleet Foxes live på p3 klockan 20.30. Tackar far min för att han upplyste mig om detta så nu kan ni kan tacka mig för att jag upplyste er om detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0