Hockeyfrilla

Ny period, nya kurser. Bänkar mig i Siegbahnsalen igen. Det är första gången sedan en månad eller två. Klockan är åtta på morgonen. In kommer en två meters man med hockeyfrilla. Han sätter på sig en trägårdshandske på höger hand och börjar skriva med kritan på tavlan. Han bryter på något östeuropesikt språk. Drömmer jag? Nej, det verkar inte så. Gunnar kommer in två minuter sent och han har redan missat definitionen av vektorrummet. Tvåmetersmannen med hockeyfrilla säger inte ens vad han heter, han bara kör. Kursen heter i alla fall Linjär algebra II, så mycket har jag förstått. Och trots att jag någonstans insett att skolan har börjat igen har jag svårt att slita blicken från den gigantiska Volodymyrs* frisyr.

*Volodymyr heter våran nya lärare, enligt Uppsala universitets hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0