Halvtid

Två av fyra veckors arbetande är nu till historien.

Halvvägs genom mina fyra veckor på Mälarenergi kan jag meddela att jobbet har varit allt annat än tungt. Röja ogräs kring nätstationer sades det att vi skulle göra. Vad vi gör är i princip att åka bil. Åka bil hit och åka bil dit.

Min parhäst och tillika kartläsare heter Johan och har gått i samma klass som min syster visar det sig. Jag kör, Johan läser kartan och prickar av stationerna. Hälften av dessa stationer är inte i speciellt stort behov av att röjas överhuvudtaget så vi kan snabbt sätta oss bilen igen och åka mot nästa, om vi ens gått ur bilen.

Ibland kan man dock behöva röja en del, och då åker trimmern fram. Trimmern går på bensin, tvåtakt närmare bestämt. Något som Mälarenergi verkar ha missat. Någon där gav oss nämligen en bensindunke så att vi kunde fylla på när det tog slut. Det visade sig dock vara fyrtakt i dunken. Vilket resulterade i två förstörda trimmrar (vi har haft en var). Vilket i sin tur resulterade i att vi istället fick låna en trimmer från Köping. Ska det vara så svårt att förse sina sommarjobbare med rätt bensin? Jaja, alla kan väl göra fel ibland.

Det var en snabb redogörelse i halvtid om vad som hänt så här långt. Man får ju passa på att skriva lite när vuvuzelorna tystnar för ett ögonblick. Men nu bär det av igen, andra halvlek, Argentina mot Mexico. 2-0 står det. Argentina kommer vinna det här, tror jag. Maradona och co får det dock svårt mot Tyskland i kvarten. Tyskland är smarta nog att slå hål på Maradonas gulddrömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0